dinsdag 29 maart 2011

Kievitseieren en een roosje.

Hallo allemaal ,

Zoals ik al eens schreef  ;mijn vader gaat elk jaar kievits eieren zoeken.   Vroeger ging hij samen met mijn broer op pad en dan hadden ze beide een schaal vol met eieren .   Nu gaat hij door de week alleen op pad en in het weekend gaat mijn broer nog mee.   maar schalen vol ….nee dat vinden ze niet meer.    Waarschijnlijk   waren afgelopen weekend de laatste dagen van dit jaar dat ze mochten zoeken    en dan beginnen ze straks met de nazorg.    Want als je zoekt dan hoor je ook aan nazorg te doen !!

Vorig jaar heb ik een aantal uitgeblazen kievits eieren van hem gehad voor decoratie .  Ze zijn zo mooi !!!!   Sommige maken de vergissing dat de kleine kwarteleitjes    kievits eieren zijn.     Beide zijn idd gespikkeld maar de kievits ei is groter en puntiger van vorm.

We hebben hier 4 in een  set van oude eierlokjes van regout op tafel staan . Dit setje kocht ik ooit in een tweede hands winkeltje helaas was het toen niet compleet en zaten 4 eierlokjes bij en het bakje in het midden miste ook .  Via Yvonne heb ik 2 eierlokjes bij kunnen kopen nu mist het bakje nog ………ik heb er een oude jampot met lichtje in gezet.

IMG_2680 IMG_2674 IMG_2675

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2681IMG_2676 IMG_2677

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2682IMG_2678

IMG_2696

IMG_2698

IMG_2699

 

 

 

 

 

 

 

Ik vind het prachtig staan die kievits eieren met dat lieve roze roosje en dat crme van de eierlokjes !!

Geniet van je dag en bedankt voor je bezoekje !!      Groetjes Romkje.

22 opmerkingen:

Het Hoogerhuys zei

Dat ziet er idd erg mooi uit,
prachtig die pasteltinten samen
met de eitjes.
Fijne dag, groetjes, Sandra

gerrie zei

dat staat heel mooi!!
mooie foto,s heb je gemaakt!
groetjes gerrie.

Huize Kip Kakel zei

Ik vind het woord 'eierlokje' zo leuk, eerst dacht ik dat je het verkeerd schreef, want bij ons zeggen we 'eierdopje'...Mooie foto's en die eieren zullen niet zoveel mensen hebben..
Fijne dag, groetjes Hannie

Het stokpaardje zei

Bijzonder dat je vader en broer deze eieren zoeken. En inderdaad leuk gedecoreerd.
Groetjes Iris

Wanda zei

Ziet er inderdaad erg lief uit. Nog specialer wordt het doordat de eitjes door je vader en broer zijn gevonden... In gedachten zie je ze dan door dat gras heen struinen, of niet soms?

Lieve groetjes,
Wanda

Karlina zei

Mooi zeg. De combinatie met de babyroze roosjes maakt het tot een romantisch plaatje.
Leuk ook dat de eieren door je vader en broer gevonden zijn, dat maakt het weer net iets meer bijzonder!
Groetjes Karlina

Huys 50 zei

Acch jaaaa zo herkenbaar De kievitseitjes....
Mijn lieve vader was zo gek op het eireren zoeken in het voorjaar...
Het mooist vond hij het toen wij in Arnhem woonden want daar liepen maar weinig andere zoeker in de weilanden hij kwam met ladingen thuis s,avonds.
Hij kende elke boer daar en dronk dan ook menig bakje met de Arnhemse boeren,aachh het was zo leuk...
Herinneringen,fijne herinneringen..ik zit nu alweer met de tranen in de ogen want ik mis mijn ouder nog zo erg...

lieve groetjes
Dicky Marie

hokje zei

Wat een mooi geheel!

Fijne dag,
Miranda

Elisabeth zei

Gezellige foto's weer
Groetjes Elisabeth

Michelle zei

Een heel mooi geheel zo!

Groetjes Michelle

rommy moosie68 zei

he romkje leuk je kievit eieren ik heb er weer wat bij van shanker leuk ik had vanmorgen ook een paar foto`s van de eieren gemaakt maar die doe ik wel even later anders denken ze weer eieren meschien nee grapje liefe groet rommy

Stina zei

wat een mooie kievits eieren, leuk gedaan.

liefs

Bizzy @ home zei

Ik zit met ontroering te kijken naar je prachtige plaatjes. Zoveel herinneringen komen er boven. Als meisje mocht ik met mijn broer mee eieren zoeken, heb het er onlangs in een post over gehad. Wat een nostalgie.
Lieve groet, Renny

wonen met brocante zei

Wat een mooie foto's. Genieten! Groetjes Peggy

Yvonne's Brocante zei

Mooie foto''s en leuk dat je mijn eierlokjes (tja ik noem ze nu ook maar zo) in gebruik hebt...je zoekt dus nog het zoutvaatje?!
Fijne avond en groetjes Yvonne

Siljo zei

Mooie plaatjes hoor !!
Heb ik weer wat geleerd
ik haal inderdaad
kwarteleieren met
kievietseieren door elkaar!
Fijne avond
Groetjes Joke

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat je vader dat altijd zo graag deed! En jij blij met de eieren, waardoor je ons van je mooie creaties kunt laten meegenieten!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Erg leuk Romkje......liefs Ria....xxx...

What's in a day zei

Ik vind het zo leuk dat zoeken van eieren, begrijp ook dat het beschermd is, maar het heeft wel iets...
Je hebt er weer mooie plaatjes van gemaakt.

Zonnige groet, Eefie

Zussen op zolder zei

Ziet er weer erg leuk uit. Vooral de combinatie van kleuren.
groetjes Suzanne

Kom Achterom zei

Wat zijn ze toch mooi. Ik hou van kievitseieren zo speciaal ook ik heb hier heerlijke herinneringen aan. Als kind bij beppe en pake logeren en samen zoeken.
Ik geniet ervan.
Fijne week
lieve groetjes
Yolanda

Petra zei

Je heb het weer erg mooi vast weten te leggen. Mijn vader ging ook wel kievitseieren zoeken en dan mocht ik ook mee. Wij bakten er een omelet van als ik het mijn goed herinner. Liefelijke kleur roosjes.

Groetjes Petra.